Végigkóstoltam a szegedi vegán bisztrót: kitűnőre vizsgázott!


Ezer éve nézegetem, hogy milyen szupernek ígérkező éttermek kényeztetik a szegedi vegánokat. Viszonylag gyakran megfordulok a városban, mégsem jött még össze soha, hogy bármelyiket teszteljem - hol épp fesztiválos kitelepülés, máskor a nyitvatartás tréfált meg, aztán hallottam szomorú hírét, hogy valamelyik be is zárt végleg. Most végre valami olyan szerencsés lehetett a csillagok állása, hogy egy teljes menüre beneveztem a Vegazzo nevű bisztróban. Volt két tettestársam: a párom, Adrián, illetve szegedi cimborám és egyben ex-kollégám, Viktor. Nem mondom, hogy a legnagyobb gasztrokritikusokkal ültem egy asztalnál, de talán pont emiatt lehet hiteles az ő rövid, tömör véleményük is az elfogyasztottakról...

Bisztro lévén ínycsiklandó szendvicsek kérleltek az üvegen keresztül: “egyél meg!”, de tartalmasabbra vágytunk, így rögvest rátapadt a szemünk a napi menüajánlatra. 



Zöldség erőleves


Engem legjobban az osztrák Frittatensuppe ízére emlékeztetett, csak itt palacsintacsíkok helyett tésztával kínálják. Abszolút nem volt hiányérzetünk, hogy nem úszkáltak benne zöldségek, egy tartalmasabb leves után valószínűleg meg is gyűlt volna a bajunk a további fogásokkal kapacitáshiány miatt. Ez az adag azonban pont kellemesen előkészítette a terepet a főételnek, jól esett a melegsége.



Rozmaringos répa korianderes rizzsel 


Imádok újból és újból ráeszmélni, mennyire a fűszerezésen van a hangsúly. Két egyszerű alapanyagból karakteres fűszerezéssel egy olyan tökéletes főétel születhet, ami után megnyalja az ember a tíz ujját. Dicséretes, hogy a répa nem volt se fonnyadt, se száradt - én gyakran elfuserálom. Jó ötlet, hogy némi hagyma adott egy kis plusz ízt és zaftot, illetve személyes kedvencem, hogy ehető dekoráció gyanánt zsenge, tavaszt idéző borsószálakat rágcsálhattam. Egy valamibe tudok belekötni: keménynek találtam a rizst.



Borsófőzelék burgonyás zellerfasírttal


Noha csak egy falatot sikerült mentenem tesztelés céljából, ennyiből is összeállt az ízlelőbimbóim ítélőtestülete előtt a harmónia, és ez olyan jelet küldött fel a központba, ami egy “mmm” elhangzására vezényelte hangszálaim. Adrián nem nyilatkozott, de beszédes volt, hogy igen hamar belapátolta, pedig azért nem az éhhalál küszöbén táncolva szédelegtünk be az étterembe.



Desszert


Engem elsőre a körtés-kakaós tortaszelet szólított meg, úgyhogy a menü elfogyasztása után sem tántorított el egyik hívogató konkurenciája sem. Utólag bánom, hogy öntetet nem kértem rá, azzal vagy egy leheletnyi lekvárral igazán ütős lett volna, így, magában picit száraz és tömény. 




“Az alja tészta ízű, a teteje meg eper. Nem okozott meglepetést” - ez bár igencsak kurta vélemény, egy ragadozó pasi szájából szerintem kimondottan bók, hogy nem hökkentette meg a hagyományos alapanyagokat nélkülöző epres-rebarbarás édesség. Hát, így megy ez, kedves Viktorom, nem kell merőben más dolgokat várni a vegán ételektől a megszokott ízekhez képest! ;)




Adrián "túró"tortája viszont nálam vitte a pálmát a három édes tesztalany közül: a citromos kölestúró rész üde, a hajszálvékony, puha tészta - szó szerint - finoman jelezte, ő is hozzáteszi a magáét az ízkombóhoz, a felső réteg, a lágy hab pedig még tovább fokozta a könnyedséget. Százcsillagos.

A napi második kávét nem mertük bevállalni, így az ebédet a házilag préselt gyümölcslevekkel öblíttettük le. (Picit szomorú voltam a 3 dl-es műanyag palackok miatt, üvegkancsóból töltve már maga lenne a tökély!)

Kb. 2500 Ft/fő áron belefér tehát egy ebédmenü (leves + főétel), egy desszert és egy üdítő/kávé. Ez a szegedi belvárostól két perc sétára úgy gondoljuk, nagyon nem rossz! A borsos parkolási díjat meg lehet spórolni néhány perc sétával, ha a külső körúton hagyja valaki az autót, inkább költsétek azt is valami finomságra! ;)

Vegazzo Vegan Bistro & Juice Bar


Cím: Szeged, Püspök u. 11/a
(Nemrég megnyílt a Vegazzo 2 is, címe: Szeged, Vitéz utca 3.)

Mérce: 

Ár-érték arány: * * * * *
Gyorsaság: * * * *
Ízek: * * * * *
Változatosság: * * * * *
Különlegesség: * * * * *
Kiszolgálás: * * * *
Helyszín: * * * * *


Fotók: saját; Vegazzo Facebook oldal