Ez a Balcsi legjobb lángosozója!


Bőven ovis koromban nyaraltunk utoljára családilag a Balatonon. Aztán egy időben apuval jártunk le nyaranta egyszer, egy napra, Lellére kirándulni - ezekből talán egy kivétellel minden alkalommal a) szakadt az eső b) orkán volt c) mindkettő jött egyszerre. Egyébként sem vagyok híve az olyan vizeknek, ahol nem látom, mi van körülöttem. Nagyjából ez az uszodára és a kavicsos tengerpartra korlátozza a komfortzónám, úgyhogy túlzottan sose vágytam egy hosszabb balcsis tartózkodásra. Egészen addig, míg Adri nem kezdeményezett egy balatonalmádi kiruccanást. A kezdeményezéstől a megvalósulásig - ha jól számolom - 4 év telt el, és azóta az eredeti létszám is megduplázódott, hiszen már nem vagyunk szinglik. 💃💕👍💋 Azóta aztán egyszer még hosszú hétvégéztem is Zamárdiban, afféle bemelegítésként a mostani bulira. Akkor az utazás elsődleges célja a Balaton-átúszás lett volna, de az szerencsére a kedvezőtlen időjárás miatt elhalasztották, így egy hosszúra nyúlt első randi kerekedett belőle Adriánnal. 

Ha anno összejön az adris nyaralás, amikor felvetődött a gondolata, akkor egy gonddal kevesebben törtük volna a fejünket, ez pedig a hol együnk problematikája. Azóta vega/ovo-vega lévén extra körültekintést igényel a jóllakatásunk, ami a fiúknak kimondott kockázati tényező, hisz éhesen nem lehet velünk bírni.

Nem volt kérdés, hogy egyszer a Corner Étteremben ebédelünk/vacsizunk, hogy Csabi ízlelőbimbóit megsimogassa a sörös csülök. Mázlink volt, hogy az étlapot kezünkbe véve hamar konstatálhattuk, mi sem maradunk éhen. A főtéri, kiülős étterem egyébként összességében klassz hely, jó konyhával, nagy választékkal, menüzési lehetőséggel, elfogadják a SZÉP-kártyákat. Egyetlen negatívumot tudunk említeni: a kiszolgálással voltunk elégedetlenek. 


Csipet csapat 

Napközben viszont maradt a strandon kajálás, amitől előre rettegtem. Utálatos dolog másokat nyálcsorgatva irigyelni a lángosozás közben, míg nekem általában két opció jut: sült krumpli vagy főtt kukorica. Mindkettőt szeretem, de sajnos a lángos meg a palacsinta is nagy csücske a szívemnek, dehát akárhány strandon vadásztam eddig (nem csak a Balatonon) tejmentes lángost, sehol nem találtam. Sőt, volt, ahol még a fejemhez is vágták oktató jelleggel, hogy palacsintát sem lehet tejmentesen sütni. Pedig de, anyu is tud. Másik nagy kedvenc a nem tudom, hány kiló lángostésztában csak x deci tej meg egy kis tejföl van, hipohonder, aki ennyitől rosszul lesz. (Vagy mégsem. Vagy netán tök mindegy, mert etikai okokból úgysem fogyaszt tejterméket.)

A Balcsi legjobb lángosozója címet ezennel én odaítélem a Parti Strand Büfének (Wesselényi strand), ugyanis VAN:
  • tejmentes lángos
  • tejmentes röszti
  • tejmentes palacsinta

Meg még finom sült krumpli. Ehhez pedig kedves és gyors kiszolgálás is társul, hab a tortán, hogy bár a fene se gondolná egy ilyen pici büféről, de lehet kártyával és SZÉP-kártyával fizetni a nagyon korrekt összegeket - lekváros palacsinta 150.-, sima lángos 350.-. (Bocs, ha most megéheztetek.)

Egyébként a Wesselényi strand is korrekt, nagyon menő fekvő alkalmatosságokkal, 700 Ft-os belépővel, sok árnyékkal, strandkönyvtárral, jó néhány vendéglátóipari egységgel, kacsákkal, hattyúkkal. A vízről nem tudok nyilatkozni, ott nem jártam. 😹 Talán majd a legközelebbi balatoni nyaralásnál, mert hogy lesz ilyen, az tuti!