Orchideák, energiák, boszorkák

Húsvét hétvégéjén egy végtelennek tűnő napot kirándultunk: a dobronaki Trópusi Kert orchideáit és növényeit csodáltuk meg, aztán a Bakonaki-tó melletti energiapontokon töltődtünk a nap további részére, amikor is a riegersburgi boszorkányvárban kalandoztunk. Juhú, nem fogtak ott!

Trópusi Kert (Ocean Orchids, Dobronak)

Kb. 100 trópusi növényfajjal ismerkedtünk meg a vezetett túra alatt. Most már tudom, mi fán (vagy növényen) terem a banán, az ananász vagy a karambola, és hogy milyen semmitmondó eredetileg a vanília.

A mimóza remélem, nem vette bántásnak, hogy megpiszkáltam, de mivel rajta kívül nem sok növényt láthatunk mozogni, kihagyhatatlan volt a szemügyre vételezése.

Persze a fő szám az orchidea, mindenféle méretben, színben, mintával lehet belőlük vásárolni, aztán az ember egész úton izgulhat, épségben hazaér-e. Szerencsére gondosan becsomagolják, szóval nem eshet baja, az meg - mint megtudtuk - csak legenda, hogy nem érhet semmi a virágokhoz, mert akkor leesnek. Én például azt szintén rosszul tudtam, hogy kötelező átlátszó kaspóban tartani. Ajándékba épp egy kerámiát kaptunk a belépő melllé, így fény derült erre a tévhitre is. (Ettől bonyolultabb kérdésekre is válaszolnak ám!)

Az én kis akciós, 6 eurósom így fest most, majdnem egy hónap elteltével.

Energia Park

A Muravidéken, a Bakonaki-tó mellett energetikai pontokat mértek be és jelöltek ki a bioenergetikusok és a természetgyógyászok. 26 ponton (dupla ennyi van, de leírás csak ennyihez készült) különféle nyavalyáink meggyógyításában segítenek az energiák, rezgések, ha egy kicsit elidőzünk a kijelölt helyeken, meditálunk, hagyjuk hatni őket. Aki nem hisz benne, az csak ücsörögjön ott egy kicsit, élvezze a madárcsicsergést, szívja magába az erdő illatát, nézegesse a színes vadvirágokat, aztán a pihi végére így is, úgy is jobb lesz a közérzete! 😻

Az energiapontokhoz közeli Szent Vid-kápolna mellett a szentről elnevezett forrás vizéből is kortyoltunk. A legenda szerint élesebben lát, aki megmossa benne a szemeit, így ezt ugyancsak megtettük.

A Bakonaki-tó önmagában nem egy nagy látványosság, pecázási lehetőséget kínál egyedül, viszont találtam benne cuki ebihalakat.

Riegersburg

A vulkanikus szikla tetején közel 500 méter magasban fekvő boszorkányvárba több módon feljuthatunk: hegymászóként, gyalog vagy felvonóval - mi utóbbit választottuk. Rohadt meredek volt, jött a tériszony, de kárpótolt a látvány.

1122-ből származó források már említik a várat, amit az évszázadok során pofozgattak, csinosítgattak az aktuális birtokosai. Még a törökök bicskája is beletört a meghódításába, a kereszténység legerősebb erődítményeként emlegetik.

Van azonban szomorú része is a történetnek: a kiállítás bemutatja a babonás lakosság egyre elvetemültebb gondolkodásmódját, ami a szomszédos feldbachi boszorkányperben csúcsosodott ki a 17. században. Külön termet szentelnek Katharina Paldaufnak, akit a rossz időjárás előidézése miatt fogtak perbe - a jégeső volt a mumusuk. Az egyik monda szerint télen is virágzásra bírta a növényeket, ezért égették el közel 100 társával egyetemben. Sokat heccel a család a gyógynövényekkel való sarlatánkodás miatt, hogy ezekben a korokban én is a máglyán kötöttem volna ki. Nem kétlem.

Visszakanyarodva a szépséghez, olasz festők csodálatos képei díszítik a termeket, de láthatunk Liechtenstein címerével díszített cserépkályhát, reneszánsz faintarziás ajtókat és salzburgi csempével kirakott Kétöleskályhát is.

A vár saját hadszertára után üdítő volt belecsöppenni egy 20 napos tivornya és alkoholmámor kellős közepébe. Nekem nem sikerült annyira átélni az alkoholmámort, hogy egy következő teremben megpróbálkozzam elsajátítani a korabeli tánclépéseket, pedig lett volna rá lehetőség.

A barokk Fehér terem nyári ebédlőként emelte a hely presztízsét.

A várhoz tartozó gótikus minikápolna 1400 körül épült.

Egy várárok normál esetben nem túl sok látnivalót tartogat, itt viszont a malacok túrják a földet boldogan, míg a vizesárokban aranyhalak úszkálnak. Inkább nem gondolok bele, mi a későbbi sorsuk röfiéknek... Főleg, miután Edina idegenvezetéséből nem maradhatott ki az a rettenetes pletyka, hogy miért látni ugyanitt nyuszikat is, épp akkorra időzítve, amikor a ragadozó madarak bemutatójára készülnek...

Hálás köszönet a csodás napért Edinának! Utazzatok ti is vele szebbnél szebb helyekre!

Aktuális utak:
  • Május 13.: RHODODENDRON VIRÁGZÁS a Jeli Arborétumban és városnézés GRAZBAN: 9.900 ft
  • Május 17.:vásárlás a SZABADKAI PIACON: 5000 ft
  • Május 20.: PLIVICEI-tavak és SLUNJ: 14.900 ft
  • Május 24-28.: ERDÉLY csodái: 49.000 ft
  • Jún.3-5.: CINQUE TERRE és GARDA- tó: 45.900 ft
  • Jún.3.: MYRAFALLE vízesés és RÓZSA VIRÁGZÁS BADEN városában: 9.900 ft
Felszállás: Budapest, Érd, Százhalombatta, Ercsi, Martonvásár, Kápolnásnyék, Velence, Agárd, Székesfehérvár