Hévíz már nem csak az öregeké!

Gyerekkorom óta sokszor üdültünk Hévízen, imádom télen-nyáron. Októberben újra eltöltöttünk ott egy hosszú hétvégét, három fővel több nyomta a turista mérleg hazai tálcáját.

Régen az a kép élt bennem, hogy a tóban öregek áztatják a reumás végtagjaikat, szóval nagyon unalmas helyet vizionáltam egy klassz város helyett. Hévíz sem szűkölködik látnivalóban, programokban, de a környéken aztán végképp mindenki megtalálja a neki való kikapcsolódási lehetőséget.

Az én kedvenc hévízi helyeim

Természetesen, a tó, amely a világ legnagyobb biológiailag aktív termáltava, a vize három nap alatt teljesen kicserélődik, szóval még én is elégedett vagyok a vízminőséggel, ami nagy szó. Kedvelem a gyógyvizet, mert minden más természetes vagy mesterséges fürdőhelyen fázni szoktam. Bevallom, így a tél közeledtével most a hévízi vízhőmérséklet is súrolta a komfortzónám határát. Felülről. Ettől függetlenül a napsütés kicsalogatott a kinti részre. Gyönyörűek a tündérrózsák, habár eleinte idegesített, ha hozzáért a lábamhoz egy-egy levél vagy szár, de ez is megszokható. Szeretem nézni a tóban úszkáló récéket, imádom nyáron a füsti- és molnárfecskék fészkeiből kikandikáló fiókákat és a szüleiket, ahogyan a fürdőzők között cikáznak. A tó vizének leeresztésére szolgáló kifolyó ugyancsak csodaszép.
A kifolyó
Az egregyi városrész a borozóival minden alkalommal elcsábít. Meglehetősen hosszú séta visz fel a hegyre, de közben érinteni szoktuk a városházát - ahol ha épp szerencsés az időzítés, meglessük a harangjáték közben a toronyban előbukkanó polgármestert -, a Szentlélek templomot, majd a következő pihenő a Jézus Szíve templom. Ennek szomszédságában látható egy római kori rom, amely az újonnan életre keltett Korok és borok tematikus séta kiindulópontja. A passzázs végpontja az Árpád-kori Szent Magdolna-templom.
A városháza
A Szentlélek templom
A Jézus Szíve templom és a római kori rom
Egregyi hangulatképek
A szombati piacon minden van. Házi finomságok, kézműves dolgok, régiségek. A vásárlás és a nézelődés együttes élménye nagyon ínyemre való.

No, és ami természetesen nem maradhat ki, a hol tankoljunk kérdésköre. A Kocsi Csárdában még nem ettem rosszat, de ugyanez igaz a Liget Pizzéria és Étteremre, épp ezért ragaszkodom ezekhez, és nem igazán hajlok az újra. A Zena Caféból pedig igazán nehéz szabadulni jó idő esetén...
A Kocsi Csárdában sosem voltunk még rosszkedvűek
Csüngés és Forza kávé szürcsölgetés a Zenában

Ezek a környékbeli favoritok nálam

Szívem szerint most újra legalább egy flekket szánnék a Florridora's Pantry népszerűsítésének, de moderálom magam. Aki még nem olvasott a kedvenc teázómról, haladéktalanul tegye meg itt! Zalaszántón én is csak most jártam először, így a Béke Sztúpát ezennel ajánlom kirándulóhelynek a teázó előtt. Erdei út visz fel hozzá, ami kocsival pár perc. A környezet passzol a célhoz, a béke megteremtéséhez. További betekintést enged a buddhizmus világába a sztúpa melletti meditációs ház. Lejjebb még egy szentélyt hirdet egy tábla, de annak nem kell bedőlni, a látnivalók egy helyen vannak.
A Béke Sztúpa és a hozzá tartozó meditációs központ
Zalaszántóról Rezin keresztül mentünk Hévízre, ahol dinoszauruszokat találtunk. Rezinek emellett van vára és gyógynövénytúrája.
Dínó és Kalandpark
Keszthelyre át lehet kerekezni, van bicikliút, bár ha az ottani látványosságokat is sorra akarja venni az ember, akkor jobb időt spórolni kocsival. Nyilván kötelező darab a Festetics-kastély, de hangulattól függően egynapos szórakoztató múzeumozást is érdemes csapni, hiszen ott a Csigaparlament, a régi játékok gyűjteménye - ahova a legviccesebb szülőkkel menni, hogy egymást kényszeresen überelve mutogathassák, kinek milyen játéka volt anno -, az Erotikus Panoptikum vagy a Marcipán Múzeum, és még sorolhatnám.
Az erdei bicikliút
Biciklizni sokfelé érdemes, de ésszel... Mi ugyanis nekivágtunk egyszer a cserszegtomaji Margit kilátónak, de az a túra dagonyába fulladt, amikor a shortcut reményében félig átszeltünk egy mocsaras tarlót, majd kb. mérnöki pontossággal a féltávnál visszafordultunk. Én azóta sem jutottam fel a kilátóba, de  megbízható forrásból (anyu) tudom, hogy pótolnom kell eme hiányosságot.

A Kis-Balaton olyan csodálatos, mint a nagy, csak más értelemben. Az a rengeteg madár és a végeláthatatlan zöld... Ennek apropójából a kápolnapusztai Bivalyrezervátumban is jártunk egyszer, nem fogott meg különösebben, de ha már arra kószál az ember, egyszer érdemes benézni.

Kirándulgatás mellett fürödni is lehet máshova menni Hévízről, például a kehidakustányi fürdőbe. Nem mostanság teszteltük, de akkor bejött.

Per pillanat nincs hiányérzetem, de biztosan kihagytam számos programlehetőséget. Például télen a korcsolyázást és fakutyázást a Balcsin... Na, mindegy. A lényeg, hogy egyszer remélem, Ti is megmártóztok a tündérrózsák között!